MITEN PÄÄSEN POIS TÄSTÄ ANSASTA?
Kirjoittanut Jennifer Hoffman (enlighteninglife.com)
Uutiskirjeestä 5.2.2014
Energiaa välittäen suomentanut Pirjo Laine
Kysymys:
Rakas Jennifer, olen jonkun toisen luomassa tilanteessa ja vaikka olenkin tehnyt tärkeitä oivalluksia, tunnen silti olevani ansassa. Tämä ihminen on eksyksissä ja siirtää ongelmansa minuun ja sieluni on luonut tämän kasvu- ja parantumistilaisuudeksi, mutten näytä pystyvän nousemaan sen yläpuolelle. Tämä varmaan merkitsee, etten ole valmis, mutta haluan vapautua siitä ehjänä ja kokonaisena. Yritän kovasti etääntyä, mutta hän jatkaa minun syyttämistäni ongelmistaan. Miten voin siirtyä eteenpäin tässä tilanteessa?
Jenniferin vastaus:
Teet kaksi toteamusta, mitkä kertovat minulle, miksi olet jumissa tässä tilanteessa. Ensinnäkin sanot, että joku toinen on luonut sen ja olet hänen uhrinsa. Toiseksi uskot, ettet ole valmis nousemaan sen yläpuolelle, koska sielusi ei ole valmis, joten teet itsestäsi uhrin. Vastaus kysymykseesi ei sisällä tätä ihmistä lainkaan, vaikka kysyt, milloin hän lopettaa ja päästää sinut menemään. Hän ei lopeta, koska todellinen syy tähän tilanteeseesi on, että olet antanut voimasi hänelle. Sanot olevasi ansassa ja oletkin, mutta sinulla on myös avain itsesi vapauttamiseen - pelkäät vain käyttää sitä.
Katsotaanpa tässä karmakiertoa, koska siitä tässä on todellisuudessa kyse. Olet ollut hänen kanssaan aiemminkin tässä tilanteessa, jolloin et sallinut itseäsi pakotettavan toimintaan tai vastustit häntä ja tulos oli epämiellyttävä. Niinpä olet päättänyt olla tässä elämässä uhri ja laittaa itsesi tilanteeseen, missä sinun on odotettava, että hän päästää sinut menemään. Kuten olet nähnyt, se ei toimi. Kysymys sinulle on: mitä pelkäät tapahtuvan, jos lakkaat osallistumasta hänen tilanteeseensa ja vapautat itsesi? Mitä syyllisyyttä tai muita velvoitteita yrität ratkaista odottamalla hänen lupaansa irtaantua hänestä?
Joka kerta kun tunnet olevasi uhri, sinun täytyy tarkastella, missä kohtaa annat voimasi jollekin. Se on kuin autosi avaimien antamista jollekin valittaen, ettei hän koskaan lainaa sinulle autoasi. Olet tehnyt hänet vastuulliseksi tässä tilanteessa ja hän on edelleen karmakierrossa eikä tiedä, mitä tapahtuu. Sinä olet se, jolla on epämukavaa, joten sinun on vapautettava itsesi. Siitä syystä tunnet olevasi niin kontrolliton, koska olet antanut jollekin toiselle elämäsi kontrollin ja odotat hänet vapauttavan sinut. Sitä ei tapahdu. Olet poistanut kaikki rajasi hänen kanssaan ja nyt odotat hänen toimivan niin, kuin sinulla olisi niitä, mutta sinulla ei ole ja hän tietää sen, minkä vuoksi hän jatkaa tekemistäsi uhriksi. Ilman rajoja sinulla ei ole tapaa suojautua. Rajat eivät välttämättä pidä ihmisiä ulkona, vaan ne pitävät energiamme ja voimamme koskemattomana.
Tartu omiin syyllisyys- ja voimattomuusongelmiisi ja siihen, miksi tunnet myös tämän ihmisen olevan voimaton, koska hän ei ole - hänellä on täydellinen valta sinuun. Ja hänellä on tuo valta, koska annoit sen hänelle. Sitten kun sinulla on rohkeutta sanoa "ei enää", olet vapaa tästä tilanteesta - et aiemmin. Teet sen, kun olet valmis. Se saattaa olla, sitten kun olet riittävän kyllästynyt kontrollointiin vapauttaaksesi itsesi tai kun tuska tässä tilanteessa olemisesta ylittää pelkosi kaikista seuraamuksista, joita kuvittelet tulevan, jos et odota hänen lupaansa lähteä. Joka tapauksessa valinta kuuluu sinulle - ei hänelle - ja sitten kun oivallat sen, käytät anteeksiannon avainta ja otat takaisin voimasi, jotta voit siirtyä eteenpäin elämässäsi.
-----------
Viestiä saa vapaasti välittää edelleen.
Kanavoinneista ja muista kirjoituksista voit saada uutta näkökulmaa, lohtua ja vahvistusta elämäsi tilanteissa. SINÄ olet kuitenkin oman elämäsi ja oman totuutesi paras asiantuntija. Vie kaikki informaatio omien "suodatintesi" läpi ja luota AINA ensisijaisesti omaan sydämeesi ja sisäiseen ohjaukseesi, kun teet valintoja - suuria tai pieniä. Näin pidät oman voimasi ja löydät oman totuutesi.


